Alenia c-27 spartan

CMA-9000 Flight Management System

CMA-9000 FMS

  • The CMA-9000 is a compact flight management system well suited for modern digital cockpits in fixed and rotary wing aircraft. It is intended for civil and military transport as well as helicopter FMS applications. It is the next generation FMS derived from the successful CMA-900 FMS/GPS and the CMA-3000 helicopter FMS. The CMA-9000 conforms to the ARINC-739 MCDU standard making suitable as display and control unit for other systems such as ACARS, ACMS, SATCOM. Moreover, it has the capability to act as Radio Management Unit.Full fledged Flight Management function in a single cockpit unit with civil certified multi-sensor (GPS, INS, DME, EGI, Doppler) navigation capabilities.
  • Optional FMS-resident AOC (ARINC 702A FMS-loadable messages) and ATS (ADS and CPDLC) datalink applications.
  • Optional comprehensive Radio Management functions in a single cockpit unit.
  • Optional helicopter specific tactical features including bi-directional DMAP interface.

Key Features

    • Sunlight readable color AMLCD
    • ARINC 424 legs with SIDS, STARS and GPS Approaches
    • RNP-1 (TGL-10 PRNAV) compliant with growth to RNP-RNAV
    • Barometric VNAV Approach
    • Optional vertical navigation for all phases of flight with limited performance trajectory prediction
    • ARINC-739 MCDU for ACARS, SATCOM and ACMS
    • Triple synchronized operation
    • FANS-1/A compatible datalink option (AOC, ADS and CPDLC)
    • Comprehensive I/O for retrofit and new build installation
    • Interfaces to navigation radios and sensors, communications radios, digital moving map displays and other equipment

Source esterline.com

US Army / US Air Force C-27J joint cargo aircraft (JCA)

In June 2007, the C-27J was chosen as the US Army / Air Force new joint cargo aircraft (JCA). The initial contract is for 78 aircraft (54 for the army and 24 for the USAF). L-3 Communications Integrated is prime contractor and is teamed with Alenia North America, Boeing Integrated Defense Systems and Global Military Aircraft Systems (a joint venture of L-3 and Alenia). The C-27J JCA’s maiden flight was in June 2008 and the first aircraft was delivered to the US Army and Air Force in September 2008. The first JCA training class began in November 2008.

Finmeccanica received a $319m contract from the USAF in June 2010 to supply eight C-27J JCA for delivery in 2012.

The US Special Operations Command will receive seven C-27Js from the USAF, as part of intra-service transfer. All the aircraft are expected to be transferred by April 2014 and will be operated by the US Army Special Operations Command. The USAF will also transfer 14 C-27Js to the US Coast Guard.

История эксплуатации

Афганские ВВС C-27A, 2010 г.

В 1978 году 98-я группа 46-го транспортного авиакрыла стала первой эскадрильей итальянских ВВС, получившей G.222. Этот тип был незамедлительно поставлен на службу поддержки не только ВВС Италии, но и для гуманитарной и гражданской защиты.

G.222 неоднократно использовался в операциях по переброске с воздуха и военному снабжению. Начиная с 1979 года Италия, наряду с другими западными странами, оказывала Сомали значительную военную помощь , часть итальянского вклада составляла четыре G.222. В 1982 году три Ejército Argentino G.222 находились в эксплуатации во время Фолклендской войны и, возможно, участвовали в качестве материально-технического обеспечения. В 1983 году один G.222 итальянских ВВС был оборудован для тушения пожара вместе с существующим C-130 в той же роли.

3 сентября 1992 года G.222 итальянских ВВС ( Aeronautica Militare Italiana ) был сбит при приближении к аэродрому Сараево во время выполнения миссии Организации Объединенных Наций по оказанию помощи. Он разбился в 18 милях (29 км) от аэродрома; Спасательная операция НАТО была прервана, когда 2 вертолета USMC CH-53 попали под обстрел из стрелкового оружия. Причиной крушения была установлена ​​ракета класса «земля-воздух», но неясно, кто ее выстрелил. Все находившиеся на борту — четыре итальянских члена экипажа и четыре французских пассажира — погибли в результате крушения.

Alenia G.222 в международном аэропорту Пизы , 1981 г.

В ноябре 1999 года ВВС Италии разместили первоначальный заказ на двенадцать новых самолетов модернизированной производной модели G.222, получившей обозначение C-27J, в качестве замены их существующих G.222. В декабре 2002 года Alenia Aermacchi согласилась приобрести в общей сложности 39 самолетов G.222, которые ранее находились в эксплуатации ВВС Италии по соглашению о замене в рамках согласованной покупки C-27J. В 2005 году итальянские ВВС начали поэтапный вывод из эксплуатации своего парка G.222. Некоторые из бывших самолетов G.222 итальянских ВВС были отремонтированы и перепроданы Alenia Aermacchi, ВВС Нигерии стали первым заказчиком этих отремонтированных самолетов.

В сентябре 2008 года компания Alenia North America получила контракт с ВВС США на модернизацию и переоборудование 18 самолетов G.222, которые будут переданы ВВС Афганистана и будут использоваться ими . Установлена ​​баллистическая защита, приспособления для службы в условиях Афганистана, много новых систем авионики, в том числе цифровой автопилот; два самолета также были сконфигурированы для перевозки VIP-персон. 28 апреля 2010 года первые два из недавно поставленных ВВС Афганистана G.222 впервые публично продемонстрировали свои силы во время Дня Победы моджахедов . В январе 2013 года ВВС США решили не продлевать контракт на поддержку афганского флота из-за заявленных проблем с эксплуатационной пригодностью и эксплуатационных трудностей; Alenia ответила, заявив, что флот превышает требования, изложенные ВВС США, с 10–12 самолетами, доступными для полетов, против шести.

16 самолетов G.222, доставленных в Афганистан, были списаны летом 2014 года Управлением материально-технического обеспечения Министерства обороны США . После того, как США потратили 486 миллионов долларов на покупку 20 самолетов C-27A, 16 были проданы на металлолом афганской строительной компании примерно за 32 тысячи долларов; Сообщается, что самолеты были списаны, «чтобы минимизировать влияние на вывод американских войск в Афганистане». Четыре оставшихся самолета хранятся на авиабазе Рамштайн , Германия, и США ищут других заинтересованных покупателей. С января по сентябрь 2012 года афганский флот C-27A налетал только 234 из 4500 требуемых часов.

Design och utveckling

År 1995 inledde Alenia och Lockheed Martin diskussioner för att förbättra Alenias G.222 med hjälp av C-130Js glascockpit och en kraftfullare version av G.222: s T64G- motor och trebladiga propellrar. 1996 började ett program på en förbättrad G.222, som heter C-27J; den använde en amerikansk militär typbeteckning baserad på G.222: s C-27A-beteckning. År 1997 bildade Alenia och Lockheed Martin Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems (LMATTS) för att utveckla C-27J. Designen ändrades till att använda C-130J Super Hercules Rolls-Royce AE 2100- motor och sexbladig propeller. Andra förändringar inkluderar ett helt digitalt MIL-STD-1553-system och avionikarkitektur och ett uppdaterat lastutrymme för ökad gemensamhet. C-27J har en räckviddsökning på 35% och en kryssningshastighet på 15% snabbare än G.222.

En C-27J Spartan på löpande band i Italien

År 2005 hade den amerikanska armén identifierat behovet av att byta ut sin åldrande Short C-23 Sherpa- lyftare. I stället för tillräcklig tillgänglighet för fastflygluft, arbetades helikopterflottan CH-47 hårt på den «sista taktiska milen» för att förse framåt placerade trupper; Därför sökte den amerikanska armén C-27J för sina direkta stödmöjligheter och för att minska kraven på flottan CH-47. År 2006 upplöstes LMATTS när Lockheed Martin erbjöd C-130J 2006 som utmanare i samma amerikanska armé och US Air Force Joint Cargo Aircraft (JCA) -tävling där C-27J tävlade. Alenia Aeronautica parade sedan ihop med L-3 Communications och bildade joint venture Global Military Aircraft Systems (GMAS) för att marknadsföra C-27J; Boeing gick också med i GMAS.

GMAS budde C-27J i JCA-tävlingen mot Raytheon och EADS Nordamerikas C-295 för att ersätta befintliga Short C-23 Sherpa, Beechcraft C-12 Huron och Fairchild C-26 Metroliners i Army National Guard , och som en substitut taktisk flyglyftare för Air National Guard- grupper eller vingar som tappar C-130-talet till pension eller basjustering och stängningar . I november 2006 slutförde C-27J det amerikanska försvarsdepartementets utvärderingar av tidiga användarundersökningar efter att ha flugit totalt 26 timmar och överträffat alla krav. GMAS meddelade också att C-27J kommer att monteras på en anläggning i Cecil Field , Duval County, Florida . JCA: s slutliga uttag väntades i mars 2007, men det skjuts upp till 13 juni 2007, då Pentagon meddelade att ett kontrakt på 2,04 miljarder dollar för 78 C-27J, inklusive utbildning och stöd, tilldelades GMAS.

RAAF C-27J Spartansk cockpitvy

Den 22 juni 2007 protesterade Raytheon formellt mot JCA-kontraktet för C-27J. Den 27 september 2007 tillkännagav GAO att det hade förnekat Raytheons protest och därmed tillåtit Pentagon att fortsätta med upphandling; vid denna tidpunkt hade den amerikanska armén krav på upp till 75 flygplan i arméns nationalgard; flygvapnet hade ett krav på upp till 70 flygplan i flygvapnets specialoperationskommando och Air National Guard. Den första C-27J var planerad att levereras till det gemensamma test- och träningsprogrammet för amerikanska armén – flygvapnet i juni 2008. Den första flygningen av en amerikansk C-27J ägde rum den 17 juni 2008.

Från och med 2020 gäller beställningarna i Australien (10), Bulgarien (3), Tchad (2), Grekland (8), Italien (12), Kenya (3), Litauen (3), Mexiko (4), Marocko (4) ), Peru (4), Rumänien (7), Slovakien (2), Zambia (2), USA (21) och ett ouppklarat land (2).

I november 2020 lanserade Leonardo C-27J Next Generation-programmet med ny utrustning, system och aerodynamiska lösningar för att förbättra driftseffektiviteten och förbättra prestanda. Den nya generationen har omfattande ny avionik för att följa den prestandabaserade navigeringsstandarden för att fungera i civilt luftrum utan begränsningar och för att förbättra driftskompatibiliteten i taktiska scenarier. Medan de nya winglets bidrar till att förbättra klättringsprestanda och öka MTOW med upp till 1 000 kg.

Operators[]

World operators of the C-27J Spartan

Lithuanian Air Force C-27J Spartan with an aerial refueling probe.

Bulgarian Air Force C-27J

Romanian Air Force C-27J at Otopeni Air Show 2010.

Royal Moroccan Air Force C-27J

Australia

Royal Australian Air Force has ordered ten C-27J aircraft with delivery to commence in 2015.Cite error: Invalid tag;

invalid names, e.g. too many These aircraft will be operated by No. 35 Squadron.

Bulgaria

Bulgarian Air Force has three C-27J aircraft in service (with the 1/16 Transport Squadron) as of January 2012.

Chad

Chadian Air Force has ordered two C-27J aircraft.

Greece

Hellenic Air Force has eight C-27J aircraft in use as of January 2012 with the 354th TTS «Pegasus» (112th Combat Wing — Air Force Support Command)

Italy

Italian Air Force has 12 aircraft in operation as of January 2012. with 46th Air Brigade (Operational Forces Command)

Lithuania

Lithuanian Air Force has three C-27Js in service as of January 2012.

Morocco

Royal Moroccan Air Force has four aircraft in use as of January 2012 with 3rd Air Force Base (3rd BAFRA)

Mexico

Mexican Air Force has four C-27J in service as of January 2013 with 302 Air Squadron.

Romania

Romanian Air Force has six C-27Js in service as of October 2013. It ordered seven aircraft with deliveries to completed in 2014. The aircraft operate with the 902nd Transport and Reconnaissance Squadron of the 90th Airlift Flotilla.

United States

United States Air Force has eight C-27Js in service as of January 2012. The Air National Guard has received 13 C-27Js by February 2012.

Especificaciones (C-27J)

Dibujos de líneas

Exhibición del C-27J en el Salón Aeronáutico de París . La condensación de los vórtices de apoyo es visible.

Dentro de la cabina del C-27J

Datos de Alenia Aermacchi, C-27J hechos Leonardo Brochure C-27J

Características generales

  • Tripulación: Mínimo dos: piloto, copiloto (más jefe de carga cuando sea necesario)
  • Capacidad: 60 soldados o 46 paracaidistas o 36 literas con 6 personal médico (carga útil máxima de 11,600 kg) 6 pasajeros VIP más 18 escolta más un módulo de servicio. paletas estándar — 3 HCU-6E + 1 HCU-12E o 6 HCU-12E); Lanzamiento aéreo (hasta 9.000 kg con dos plataformas; hasta 6 paquetes A22 CDS; hasta 5.000 kg con 1 o 2 plataformas por LAPES; hasta 6.000 kg por combate sin carga — 3 palets HCU-6E); Extinción de incendios (hasta 6 contenedores del sistema «Guardian» — 6.000 L de agua / retardante de fuego; Sistema de ataque contra incendios roll-off / roll-on con capacidad de 9.850 L)
Compartimento de carga: ancho 3,33 m X alto 2,25 m
  • Longitud: 22,7 m (74 pies 6 pulgadas)
  • Envergadura: 28,7 m (94 pies 2 pulgadas)
  • Altura: 9,64 m (31 pies 8 pulgadas)
  • Área del ala: 82 m 2 (880 pies cuadrados)
  • Peso vacío: 17.500 kg (38.581 lb)
  • Peso máximo al despegue: 31.800 kg (70.107 lb)
  • Carga útil máxima: 11,600 kilogramos (25,600 lb) en MTOW
  • Planta motriz: 2 × turbohélice Rolls-Royce AE2100-D2A , 3.458 kW (4.637 hp) cada uno
  • Hélices: Hélice Dowty de 6 palas 391 / 6-132-F / 10, 4,15 m (13 pies 7 pulgadas) de diámetro

Rendimiento

  • Velocidad máxima: 602 km / h (374 mph, 325 kN)
  • Velocidad de crucero: 583 km / h (362 mph, 315 nudos)
  • 194 km / h (121 mph, 105 nudos)
  • Alcance: 1.759 km (1.093 mi, 950 nmi) con MTOW de 31.800  kg (70.100  lb )
  • Alcance a 4.536 kg (10.000 lb) de carga útil : 5.112  km (2.760  nmi )
  • Alcance del ferry: 5.852 km (3.636 millas, 3.160 millas náuticas)
  • Techo de servicio: 9.144 m (30.000 pies)

C27J Spartan cargo systems

The Spartan is constructed with a floor strength equal to that of a Hercules transporter, and the large cargo cabin cross-section is able to accommodate Hercules pallets.

Without modification, HMMWV (high-mobility medium wheeled vehicle), AML-90, Perentie 6×6 armoured vehicle, M113 armoured personnel carrier or similar military vehicles can be driven on and off the Spartan via a hydraulically operated rear-loading ramp. The aircraft is constructed to offload vehicles quickly while taking fire.

“C-27J missions include maritime patrol, tactical operations, medical evacuation, ground refuelling, fire-fighting and aerial spraying.”

An upward-opening door is installed in the underside rear fuselage, which is used for air drops of pallets or CDS (container delivery systems) units. The air-drop speed is typically in the range 110kt to 140kt.

The aircraft is pressurised and air conditioned in the cockpit and cargo compartment. In the medical evacuation role, the aircraft can carry 24 casualties on litters (stretchers) and four medical attendants. The cargo compartment is equipped with a dedicated aero-medical oxygen supply and 12 power centres for medical or auxiliary equipment.

For the paratroop role, the aircraft is equipped with door-jump platforms and static lines, and can carry up to 24 fully equipped paratroops. Paratroop jumps can be carried out from the paratroop doors on both sides of the cargo compartment or from the cargo ramp and rear door.

Spezifikationen (C-27J)

Strichzeichnungen

C-27J auf der Paris Air Show . Propellerwirbelkondensation ist sichtbar.

In der Kabine der C-27J

Daten von Alenia Aermacchi, C-27J Fakten Leonardo Broschüre C-27J

Allgemeine Eigenschaften

  • Besatzung: Mindestens zwei: Pilot, Co-Pilot (plus Lademeister bei Bedarf)
  • Kapazität: 60 Truppen oder 46 Fallschirmjäger oder 36 Würfe mit 6 medizinischem Personal (11.600 kg max. Nutzlast) 6 VIP plus 18 Begleitpersonen plus ein Servicemodul Standardpaletten – 3 HCU-6E+ 1 HCU-12E oder 6 HCU-12E); Airdrop (bis zu 9.000 kg mit zwei Plattformen; bis zu 6 A22 CDS-Bündel; bis zu 5.000 kg mit 1 oder 2 Plattformen von LAPES; bis zu 6.000 kg bei Kampfabladung – 3 HCU-6E-Paletten); Brandbekämpfung (bis zu 6 Systembehälter „Guardian“ – 6.000 L Wasser/Feuerschutzmittel; Roll-Off/Roll-On Fire Attack System mit 9.850 L Fassungsvermögen)
Laderaum: Breite 3,33 m X Höhe 2,25 m
  • Länge: 22,7 m (74 Fuß 6 Zoll)
  • Spannweite: 28,7 m (94 Fuß 2 Zoll)
  • Höhe: 9,64 m (31 Fuß 8 Zoll)
  • Flügelfläche: 82 m 2 (880 sq ft)
  • Leergewicht: 17.500 kg (38.581 lb)
  • Max. Startgewicht: 31.800 kg (70.107 lb)
  • Max. Nutzlast: 11.600 Kilogramm (25.600 lb) bei MTOW
  • Triebwerk: 2 × Rolls-Royce AE2100-D2A Turboprop, je 3.458 kW (4.637 PS)
  • Propeller: 6- Blatt Dowty Propeller 391/6-132-F/10, 4,15 m (13 ft 7 in) Durchmesser

Leistung

  • Höchstgeschwindigkeit: 602 km/h (374 mph, 325 kn)
  • Reisegeschwindigkeit: 583 km/h (362 mph, 315 kn)
  • 194 km/h (121 mph, 105 kn)
  • Reichweite: 1.759 km (1.093 mi, 950 sm) mit MTOW von 31.800  kg (70.100  lb )
  • Reichweite bei 4.536 kg (10.000 lb) Nutzlast : 5.112  km (2.760  sm )
  • Fährstrecke: 5.852 km (3.636 mi, 3.160 sm)
  • Dienstgipfelhöhe: 9.144 m (30.000 ft)

Примечания[править | править код]

  1. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 234. — ISBN 9781857438352.
  2. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 299. — ISBN 9781857438352.
  3. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 83. — ISBN 9781857438352.
  4. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 106. — ISBN 9781857438352.
  5. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 480. — ISBN 9781857438352.
  6. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 113. — ISBN 9781857438352.
  7. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 117. — ISBN 9781857438352.
  8. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 347. — ISBN 9781857438352.
  9. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 205. — ISBN 9781857438352.
  10. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 411. — ISBN 9781857438352.
  11. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 133. — ISBN 9781857438352.
  12. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 46. — ISBN 9781857438352.
  13. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 437. — ISBN 9781857438352.

См.также

Wikimedia Foundation . 2010 .

Смотреть что такое «Alenia C-27 Spartan» в других словарях:

Alenia C-27J Spartan — Un C 27J au sol Rôle Cargo militaire Constructeur … Wikipédia en Français

Alenia C-27J Spartan — C 27J Spartan C 27J usado para trabajos de certificación y demostración durante el salón de París Le Bourget de 2007. Tipo Avión de transporte táctico … Wikipedia Español

Alenia C-27 — Spartan C 2 … Deutsch Wikipedia

Alenia Aeronautica — Rechtsform S.p.A. (Aktiengesellschaft) Gründung 1990 Sitz … Deutsch Wikipedia

Alenia Aeronautica — Год основания 1990 год Расположение Рим, Италия Отрасль авиастроение Оборот … Википедия

Spartan — kann bedeuten: LIM 49 Spartan, eine amerikanische Anti Ballistic Missile C 27 Spartan, ein Transportflugzeug der Alenia Aeronautica FV103 Spartan ist ein britischer Transportpanzer Spartan 3/E sind FPGA Bauteilfamilien der Firma Xilinx Spartan… … Deutsch Wikipedia

Alenia G.222 — Aeritalia G.222 Aeritalia G 222 … Wikipédia en Français

Alenia AC-27J — Infobox Aircraft name = AC 27J type = Fixed wing gunship manufacturer = Alenia Aeronautica caption = The AC 27J will be modified from the C 27J, shown here designer = first flight = introduction = retired = status = Under development primary user … Wikipedia

Spartan — Para el satélite, véase Spartan (satélite). Para el avión, véase Alenia C 27J Spartan. Spartan es un término del Universo de Halo que se refiere a soldados provenientes de un proyecto de varios años de desarrollo en el que se trataba de crear… … Wikipedia Español

Alenia — Aeronautica ist ein Luft und Raumfahrtunternehmen des italienischen Finmeccanica Konzerns. Es entstand Anfang der 1990er Jahre durch die Fusion der Unternehmen Aeritalia und Selenia. Inhaltsverzeichnis 1 Geschichte 1.1 Aeritalia 1.2 Selenia 1.3… … Deutsch Wikipedia

Дизайн

Калибровочный радио- и радиолокационный самолет ВВС Италии Alenia G.222RM, 2005 г.

G.222 — это тактический военно-транспортный самолет с двумя турбовинтовыми двигателями, предназначенный для перевозки оборудования или войск в зонах боевых действий и работающий с минимальной наземной поддержкой. Ранние серийные самолеты были оснащены исключительно турбовинтовым двигателем General Electric T64-GE-P4D , построенный по лицензии Rolls-Royce Tyne был доступен в качестве альтернативной силовой установки для этого типа с 1980 года, а Allison T56 был еще одной предлагаемой силовой установкой для тип. Благодаря таким особенностям, как закрылки с двумя прорезями, многослойные тормоза и реверсивные пропеллеры, G.222 имеет отличные возможности короткой посадки и может приземлиться всего на 1800 футов. Он был разработан для интеграции с более крупным и обычным Lockheed C-130 Hercules .

Грузовая палуба G.222 может нести до 9000 кг (19840 фунтов) груза, или, альтернативно, до 53 военнослужащих, или 32 десантников, или до 36 носилок с шестью медперсоналом для медицинской эвакуации . Грузовая палуба имеет большую заднюю аппарель, позволяющую загружать товары и транспортные средства на поддонах , а также раздвижные двери с обеих сторон фюзеляжа, которые можно использовать для размещения парашютистов . Различное специальное оборудование на поддонах могло быть легко установлено для расширения возможностей самолета для выполнения различных задач, таких как VIP- транспорт, морское патрулирование , пожаротушение с воздуха и функции калибровки; это оборудование также можно было быстро снять, чтобы вернуть самолет к обычным транспортным миссиям. Чтобы облегчить погрузку широкого диапазона грузов, высоту шасси можно регулировать вручную.

Частично из-за строгих требований к техническому обслуживанию G.222 и его способности работать с коротких неподготовленных взлетно-посадочных полос в отдаленных регионах, он широко используется для выполнения различных гуманитарных миссий в Африке, Восточной Азии, Европе и Центральной Америке.

Кабина обеспечивает отличную внешнюю видимость для пилотов, большинство ключевых органов управления расположены по центру между двумя пилотами, что позволяет управлять самолетом одному пилоту при определенных обстоятельствах. Стандартный G.222 оснащен различной авионикой, такой как установленный в носу доплеровский радар , навигационные компьютеры, радиосистемы и автопилот, созданный Rockwell Collins . Электронное приемное оборудование и до десяти пультов управления были установлены на ряде G.222 для выполнения задач радиоэлектронной разведки . Некоторые самолеты были оснащены воздушными дозаправки и сопутствующим оборудованием. Некоторые итальянские самолеты G.222 были оснащены комплектом самозащиты, который использует несколько видов датчиков для предупреждения об обнаруженных угрозах, этот комплект также включает в себя несколько средств противодействия, таких как дозаторы мякины и факелов .

IntegriFlight™ CMA-5024 GPS Landing System Sensor

CMC’s IntegriFlight CMA-5024 GPS Landing System Sensor meets the requirements for an Instrument Flight Rules, civil certified Global Navigation Satellite System (GNSS). The CMA-5024 provides Wide Area Augmentation System (WAAS) Satellite Based Augmentation System (SBAS) GPS capability from departure to approach that complies with published Communication Navigation Surveillance/Air Traffic Management (CNS/ATM) navigational mandates. WAAS/SBAS augments GPS to provide an extremely accurate navigation solution that will support all flight operations from en route to GNSS and WAAS/SBAS Localizer Performance with a Vertical Guidance (LPV) CAT-1 equivalent approach. The CMA-5024 is provisioned for growth to GBAS with a built-in VHF Data Broadcast (VDB) receiver. Source esterline.com

Specifications (C-27J)[]

Data from Alenia Aeronautica, C-27J facts

General characteristics

  • Crew: Minimum two: pilot, co-pilot, (plus loadmaster when needed)
  • Capacity: 60 troops or 46 paratroops or 36 litters with 6 medical personnel
  • Payload: 11,500 kg (25,353 lb)
  • Length: 22.7 m (74 ft 6 in)
  • Wingspan: 28.7 m (94 ft 2 in)
  • Height: 9.64 m (31 ft 8 in)
  • Wing area: 82 m2 (880 sq ft)
  • Empty weight: 17,000 kg (37,479 lb)
  • Max takeoff weight: 30,500 kg (67,241 lb)
  • Powerplant: 2 × Rolls-Royce AE2100-D2A turboprop, 3,460 kW (4,640 hp) each
  • Propellers: 6-bladed Dowty Propeller 391/6-132-F/10, 4.15 m (13 ft 7 in) diameter

Performance

  • Maximum speed: 602 km/h (374 mph; 325 kn)
  • Cruising speed: 583 km/h (362 mph; 315 kn)
  • Minimum control speed: 194 km/h; 121 mph (105 kn)
  • Range: 1,852 km (1,151 mi; 1,000 nmi) with 10,000 kilograms (22,000 lb) payload
  • Range at 6,000 kg payload: 4,260 km (2,650 mi; 2,300 nmi)
  • Ferry range: 5,926 km (3,682 mi; 3,200 nmi)
  • Service ceiling: 9,144 m (30,000 ft)

Design and development[]

In 1995, Alenia and Lockheed Martin began discussions to improve Alenia’s G.222 using C-130J’s glass cockpit and a more powerful version of the G.222’s T64G engine and four-blade propellers. The companies began a program for the improved G.222, named C-27J in 1996. This was a U.S. military type designation based on the G.222’s C-27A U.S. designation. Then the design was changed to use the C-130J Super Hercules’s Rolls-Royce AE 2100 engine and six-blade propeller. Alenia and Lockheed Martin formed Lockheed Martin Alenia Tactical Transport Systems (LMATTS) for the development of C-27J in 1997. The C-27J has a 35% increase in range and a 15% faster cruise speed than the G.222.

By 2005, the U.S. Army had identified the need to replace its aging C-23 Sherpa lifter. The Sherpa’s performance was inadequate in the hot, high terrain of Southwest Asia.[citation needed] In lieu of adequate fixed-wing airlift availability, the U.S. Army’s CH-47 helicopter fleet was being worked hard to fill the «last tactical mile» transporting supplies to forward located troops. The C-27J was intended by the U.S. Army to give «Direct Support» capability, and reduce the stress on their CH-47 fleet.

The LMATTS joint venture was later dissolved when Lockheed Martin chose to offer the C-130J in 2006 as a contender in the same U.S. Army and U.S. Air Force Joint Cargo Aircraft (JCA) competition in which the C-27J was competing. Alenia Aeronautica then paired with L-3 Communications to form the Global Military Aircraft Systems (GMAS) joint venture to market the C-27J. Boeing later joined Alenia and L-3 Communications as a GMAS team member.

The GMAS team bid the C-27J in the Joint Cargo Aircraft competition against Raytheon and EADS North America’s C-295. Both the U.S. Army and Air Force JCA orders combined are expected to top 100 aircraft. The JCA will eventually replace the existing Short C-23 Sherpa, Beechcraft C-12 Huron and Fairchild C-26 Metroliners in the Army National Guard, and will become a substitute tactical airlift platform for those Air National Guard airlift groups or airlift wings losing C-130 aircraft to retirement or Base Realignment and Closure (BRAC) action redistribution of aircraft (C-130H/C-130J). The C-27J completed the U.S. Department of Defense’s Early User Survey evaluations by November 2006, flying 26 hours and surpassing all the JCA program requirements. The GMAS team also announced that the C-27J will be assembled at a facility at Cecil Field, Duval County, Florida.

A C-27J during «Giornata Azzurra 2007»

While the final selection of the JCA was expected to be announced in March 2007, the decision came on 13 June 2007, when the Pentagon selected the C-27J as its Joint Cargo Aircraft. A contract worth US$2.04 billion was awarded to the L-3 Communications team for 78 C-27Js along with training and support on 13 June 2007. At this time, the U.S. Army had requirement for up to 75 aircraft in the Army National Guard; the Air Force had a requirement for up to 70 aircraft in the Air Force Special Operations Command and the Air National Guard.

On 22 June 2007, Raytheon formally protested the award of the JCA contract to the Alenia C-27J. On 27 September 2007, the GAO announced that it had denied Raytheon’s protest, thereby allowing the Pentagon to go ahead with the C-27J procurement. Prior to Raytheon’s protest, the first C-27J aircraft were to begin delivery to the joint U.S. Army-Air Force test and training program in June 2008. The first flight of a U.S. C-27J occurred on 17 June 2008.

Romania ordered seven C-27Js for delivery from 2008 to replace Antonov An-24 and Antonov An-26 aircraft, beating the EADS CASA C-295. However, the order was blocked by the government in February 2007 upon a legal challenge filed by EADS. In June 2007, the order was confirmed again when the Romanian court rejected EADS’ complaint. The Romanian government officially signed the contract for the delivery of seven C-27Js on 7 December 2007, with the first two Spartans delivered on 12 April 2010.

As of 2015, orders stand at Italy (12), Greece (12), Bulgaria (3), Lithuania (3), Morocco (4), Romania (7), Mexico (4) and United States (38).

Примечания

  1. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 234. — ISBN 9781857438352.
  2. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 299. — ISBN 9781857438352.
  3. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 83. — ISBN 9781857438352.
  4. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 106. — ISBN 9781857438352.
  5. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 480. — ISBN 9781857438352.
  6. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 113. — ISBN 9781857438352.
  7. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 117. — ISBN 9781857438352.
  8. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 347. — ISBN 9781857438352.
  9. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 205. — ISBN 9781857438352.
  10. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 411. — ISBN 9781857438352.
  11. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 133. — ISBN 9781857438352.
  12. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 46. — ISBN 9781857438352.
  13. International Institute for Strategic Studies. The Military Balance 2016 / James Hackett. — London: Taylor&Francis, 2016. — С. 437. — ISBN 9781857438352.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector